Mestská hromadná doľava

Autor: Mariana Nagyová | 5.8.2013 o 19:44 | (upravené 5.8.2013 o 19:50) Karma článku: 10,62 | Prečítané:  1177x

Musela som vybavovať úradne v Bratislave. Ulicu som nepoznala, ale to dnes nie je problém. Internet mi poskytol všetky informácie. Bývam na vidieku. Do centra mesta to mám zo svojho domova asi 20 kilometrov. Keďže moje vodičské umenie v hlavnom meste siaha po parkovisko pri Poluse, rozhodla som sa ďalej pokračovať električkou číslo 4  takmer na konečnú v Dúbravke, kde bol onen úrad.

 

Problém

Električka ma poznala ešte zo školských čias. Bola stará a komótna. U mňa sa v tejto páľave prejavovali komatózne stavy. Rýchlosť 5, smrť v očiach. Cesta k úradu trvala presne podľa grafikonu 49 neuveriteľných  minút. Električka celý čas vydávala taký pišťavo škrípavý zvuk, pri ktorom , ako vraví moja matka, tečie voda zo zubov.

Vybavovanie na úrade 5 minút, cesta tam a späť 20. /Aj to len preto, že som nepoužila výťah, ale na druhé poschodie ešte vybehnem ako srnka/.  Naspäť ma viezla opäť moja rovesníčka. Na spiatočnej ceste domov už som chytila poobednú dopravnú špičku. Trpezlivo sa posúvam v zápche prešťastná, že do Bratislavy nemusím dochádzať denne.

Summa summarum: 5 minút úradného vybavovania takmer za 4 hodiny.

Intermezzo

Zvykne k nám chodiť na návštevu. Býva vo švédskom Lunde, v mestečku vzdialenom od Malmö asi 25 km. Ostatne si pochvaľoval, aký  je svet malý.  Od momentu, ako vyliezol doma v Lunde zo sprchy, skočil na bicykel, aby sa odviezol na železničnú stanicu, pokračoval vlakom  do  Malmö , tam prestupoval na ďalší na letisko do Kodane, z Kodane letel do Viedne, odkiaľ prišiel  vypožičaným autom, zaparkoval u Feri báčiho, ktorý ho ostrihal, teda od toho momentu prešli presne 4 a pol hodiny. A vchádzal  vysmiaty do dverí.

Politika

Za takmer 25 nášho „sobáša" s demokraciou som v komunálnej politike nezaznamenala žiadneho predsedu VUC či primátora, ktorého prvoradým záujmom by bolo vyriešenie, zrýchlenie, zlepšenie dopravy v meste, prípadne v kraji. Týka sa to nielen dostupnosti do jednotlivých mestských častí, ale aj do hlavného mesta. Týka sa to všetkých dopravných sietí - od cestnej po železničnú.

Politici začínajú kampaň pred voľbami do VÚC. Aj tí bratislavskí sa predháňajú sľubmi, alebo osočujú svojich protivníkov.

Žiadam všetkých vás, aby predstavili jasný plán modernizácie dopravy v meste, ako chcete vyriešiť katastrofálny stav komunikácií, zrýchliť mestskú hromadnú dopravu a modernizáciu Hlavnej železničnej stanice. Ako volič nechcem medové motúzy, ale jasné odpovede na spôsob financovania a časový plán.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

DOMOV

Schválili nezmysel? Nie, psy a mačky nebudú operovať zaživa

Novela zákona o liekoch nie je dramatická.

AUTO

Výrobu jediného osemvalca v histórii Škody stopla kríza

Škoda vyrobila len 49 kusov modelu 860.


Už ste čítali?