reklama

Len ten dôchodok!

Na autobusovej zastávke dve dôchodkyne čakali na spoj do mesta. Podľa rečí išla jedna varovať vnúčatá, druhá poliať kvety k dcére, čo bola na dovolenke. Vtipkovali o taxíku, na ktorý nemali. Hlavou sa mi mihla spomienka na epizódu, ktorá sa stala tesne po zamatovej revolúcii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Prechádzala som sa so sestrou po bratislavskom korze, keď nám zrak padol na dve staršie dámy - niečo medzi 60 - 70. Práve sa dohadovali, že si sadnú do neďalekej kaviarne.

Dívali sme sa na dve šmrncovné Rakúšanky ako tie obligátne nemé tváre na nové vráta. Ženy boli neprehliadnuteľné vysoko vyčesanými blonďavými účesmi a odeté v bielych nohaviciach. Jedna mala bledomodrú blúzku, druhá cukríkovo ružovú a plno šperkov.

- Myslíš na to, čo ja? - pýta sa sestra.

Jasné, že som myslela.

Mysleli sme na obe naše babky, ktoré sme si nevedeli predstaviť v bielych nohaviciach, o cukríkovej blúzke ani nehovorím. Ani jedna z našich babiek nechodila prostovlasá. Šatku z hlavy nezložili ani v najväčších horúčavách. Chodili stále odeté v čiernom, alebo prinajmenšom v niečom šedom, v tmavom. Jediný šperk na ich mozoľnatých rukách bola tenká svadobná obrúčka, ktorú nosili iba do kostola. Keď teraz pozerám ich fotky, v päťdesiatke mi pripadajú byť rovnako staré ako v sedemdesiatke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť sa za 20 rokov veľmi zmenila. Šesťdesiatničky aj u nás sú šmrncovné. Od tých rakúskych sú takmer na nerozoznanie.

Len ten dôchodok....

Ten dôchodok!!!

Mariana Nagyová

Mariana Nagyová

Bloger 
  • Počet článkov:  136
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena - veselá, rozumná, nervózna, hysterická, milujúca, panovačná, kamarátska,vtipná, hašterivá.... Zoznam autorových rubrík:  moji rodáciaj taképele meleNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu