reklama

Každodenný

V istom nákupnom centre som sa zrazila so svojou kamarátkou. Vravela, že sem chodí pravidelne kupovať chlieb. Dovážajú ho z  pekárne zo vzdialenejšej obce a široko ďaleko nemá konkurenciu. Na pohľad bol taký, aký piekla moja babka. Ale...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Moja stará mama raz do týždňa piekla chlieb. Deň predtým vždy dôkladne vyriadila kuchyňu, potom na druhý deň vstala už o štvrtej, aby mohla zamiesiť cesto.Nechala ho dobre vykysnúť a rozdelila na dve časti, vyformovala ho a vložila do slamených ošatiek.

Tieto zabalila starému otcovi do snehobielych obrusov a starý otec ich prevesené cez plece niesol upiecť k pekárovi do susednej obce.

Celé poobedie sme nedočkavo vyzerali starého otca a tešili sme sa, keď sa zjavil v diaľke s dvomi obrovskými pecňami chleba v noši na chrbte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chlieb, aký piekla moja stará mama, bola tá najlepšia delikatesa. Bol pórovitý, vôbec sa nemrvil a najmä zlatohnedá kôrka bola mimoriadne chutná. Krajec veľký ako naša ruka nám babička natrela masťou a posypala pažítkou. Keď každému nadelila, zabalila chlieb do utierky. Nepamätám sa, že by o deň - dva vyschol.

Potom starý pekár umrel a pec vyhasla nadobro. Odvtedy snívam o domácom chlebíku ako od babičky.

O nejaký čas si ma získali aj tzv. dubčekove rožky. Dúfam, že nejaká pekáreň ich opäť objaví a bude piecť podľa pôvodného receptu.

... a ešte keby sa nepiekli zo zamrazených polotovarov.

Mariana Nagyová

Mariana Nagyová

Bloger 
  • Počet článkov:  136
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena - veselá, rozumná, nervózna, hysterická, milujúca, panovačná, kamarátska,vtipná, hašterivá.... Zoznam autorových rubrík:  moji rodáciaj taképele meleNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu