reklama

Zmierenie? Dobrodružstvo? Nevkus!!!

Keď mi kolegyňa povedala, že organizuje zájazd na divadelné predstavenie Zmierenie alebo dobrodružstvo pri obžinkoch, ihneď som sa pridala. Mám veľmi rada túto klasickú komédiu Jána Palárika.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

 Určite ju mnohí poznáte v réžii Karola L. Zachara v hlavnej úlohe s E. Vášaryovou, B. Turzonovovou, M. Dočolomanským, I. Mistríkom a i. Na televíznych obrazovkách som túto hru videla bezpočetkrát a vždy si ju rada pozriem.

V dobrej viere, že sa posledný školský deň pred vianočnými prázdninami zabavíme doobeda v divadle, vypravili sme autobus plný 12 – 15 – ročných. Konečne, mnohé deti sa do divadla nedostanú, iba ak sa ide zo školy. Takže náš cieľ bolo divadlo v Trnave, ktoré si niekedy hovorilo, že je pre deti a mládež. Tiež som sa tešila a cestou premýšľala, ako sa režisér zhostí úlohy, ktorú pred ním neprekonateľne zvládol náš režisérsky velikán – K.L. Zachar. Očakávala som, že možno sa scenár vyhne archaickej reči, veď hra má takmer 200 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už prvá scéna ma mierne vyviedla z konceptu. Archaická reč ostala, zato hlavná postava Miluša, dcéra dedinského učiteľa mala dekolt takmer po bradavky. Kostýmy hlavnej hrdinky by som neriešila, keby ďalšie scény boli v poriadku. Akonáhle sa zjavili dvaja hlavní hrdinovia, dej bol popretkávaný obscénnymi gestami, hlavné hrdinky rozťahujúce nohy smerom do publika, prízemné erotické narážky.

Režisér nám po predstavení odkázal, že inscenácia je vhodná pre II. stupeň základnej školy.

!!!!!!!!!!!!!!!

Podľa môjho názoru je takto poňaté predstavenie urážkou vkusu aj pre dospelého diváka.

To preto, aby sme si získali diváka, musíme sprzniť všetko čo je pekné, charakterné takouto žumpou? Toto hľadá slovenský divák v divadle? Len obscénnosti pritiahnu masy do divadla?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na takejto úrovni sa dobre zabáva slovenské obecenstvo?

Máme ešte nejaký vkus, alebo nám ho už nenávratne pokazili reality show?

Preto sa hlavný hrdina Rohon dostal na úroveň farmára, ktorý hľadá ženu?

Kde ostala kultúra, miera pre to, čo je pekné, estetické ?

Čo bolo zámerom?

Priamo na scéne ukázať mladým, ktorých bolo plné divadlo, že k sexu môže prísť ihneď, ako sa dvaja spoznajú?

Pôvodnú myšlienku tolerancie medzi národmi, lásku k Slovensku, hrdosť na svoju rodnú reč zatienili hrubé sexistické gestá a vulgárne scény.

Nie, toto predstavenie ma neodradí chodiť s deťmi do divadla. Akurát si budem musieť vždy predstavenie dopredu pozrieť a vyhnúť sa takému, ktoré režíruje Ján Sládeček.

Mariana Nagyová

Mariana Nagyová

Bloger 
  • Počet článkov:  136
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena - veselá, rozumná, nervózna, hysterická, milujúca, panovačná, kamarátska,vtipná, hašterivá.... Zoznam autorových rubrík:  moji rodáciaj taképele meleNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu